.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيروزي قاطع لاريجاني در فراكسيون اكثريت

در این جلسه انتخابات هیات رئیسه مجلس برای سال سوم در دستور کار قرار داشت و قرار بود تا از فراکسیون در خصوص کاندیداهای هیات رئیسه در انتخابات روز چهارشنبه مجلس رای گیری به عمل آید و هر نماینده ای که آرای لازم را کسب کرد، همان نماینده در انتخابات روز چهارشنبه کاندیدا و مورد حمایت فراکسیون قرار می گیرد که در این جلسه 35 نماینده داوطلب عضویت در هیئت رئیسه مجلس شدند.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، سیدمحمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر تنها رقیب لاریجانی برای ریاست بود که پس از رای گیری از نمایندگان فراکسیون از186 نماینده حاضر 149 نماینده به لاریجانی رای دادند.ابطحی نیز 23 رای را کسب کرد.

محمدحسن ابوترابی فرد، سید شهاب الدین صدر و محمدرضا باهنر کاندیدای نواب رئیس مجلس بودند که از مجموع 186 آراء ماخوذه ابوترابی با 130 رای و صدر با 99 رای به عنوان کاندیدای فراکسیون برای معرفی در صحن مجلس انتخاب شدند، همچنین باهنر 95 رای فراکسیون را کسب کرد.

20 نماینده برای انتخاب شش دبیر هیات رئیسه مجلس کاندیدا شدند. حسین سبحانی نیا، ستار هدایتخواه، حسین نوروزی، امیدوار رضایی، جهانبخش محبی نیا، فرهاد تجری، عفت شریعتی، علی ادیانی، سیدکاظم موسوی، منادی، حسینی دولت آبادی، حسن غفوری فرد، سیداحمدرضا دستغیب، عبدالرضا ناصری، اسدالله بادامچیان، اسماعیل کوثری، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان، سیدجاسم ساعدی و موسی قربانی ازجمله کاندیداهای دبیران هیات رئیسه مجلس بودند.

پس از رای گیری جهانبخش محبی نیا با 86 رای، محمد دهقان با 85 رای، محمدحسین فرهنگی با 74 رای، امیدوار رضایی با 72 راي، سیدجاسم ساعدی با 58 رای، سبحانی نیا با 61 رای و کوثری با 58 رای حائز اکثریت آرا فراکسیون برای انتخابات روز چهارشنبه مجلس شدند.

10 نماینده هم برای انتخاب 3 ناظرهیات رئیسه کاندیدا شدند. محسن کوهکن، ناطق نوری، آشوری، سقایی، لاهوتی، ونایی، زنجانی، مرادی و جمشیدزهی از این کاندیداها بودند. که آشوری 86 رای، محسن کوهکن 75 رای و ناطق نوری 61 رای را کسب کردند.

اعضای هیات رئیسه مجلس 12 نفر هستند که از میان این 35 نماینده یک نماینده به عنوان رئیس، 2 نماینده به عنوان نائب رئیس، سه نماینده به عنوان ناظر و شش نماینده هم به عنوان دبیر انتخاب می شوند.

انتخابات هیات رئیسه مجلس برای سال سوم روز چهارشنبه این هفته در صحن مجلس برگزار می شود و این افراد باید آرا صحن مجلس را نیز کسب کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.